na PWr - pomiary

Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 · dodano: 26.09.2015 | Komentarze 0

Niby studia dzienne, ale musiałem się wybrać na uczelnię "późnym wieczorem" na zajęcia z geodezji wyższej. Brzmi dumnie :P. Na szczęście umówiłem się z kolegą i tylko połowę drogi jechałem sam. Tematem ćwiczenia był pomiar kątów do gwiazdy polarnej. Nie do końca nam wyszło, po pod koniec zrobiło się pochmurno. Gdyby ktoś się zastanawiał, to o 2 w nocy we Wrocławiu wciąż działa sygnalizacja, przynajmniej na większości skrzyżowań...

Zawsze chciałem to tutaj wrzucić i chyba nie ma lepszego wpisu na to. Polecam też wersję komiksową LINK

masa krytyczna

Piątek, 28 sierpnia 2015 · dodano: 26.09.2015 | Komentarze 1

Pojechałem z Kubą na masę krytyczną, on jest stałym bywalcem, a ja byłem pierwszy raz. Dwa razy miło się zaskoczyłem, bo było więcej ludzi niż się spodziewałem oraz przejazd był dosyć żwawy - 15-20 km/h. Dodatkowo zwiedziłem Wrocław, bo na co dzień kursuję tylko na trasie dom-uczelnia.Postaram się bywać na masie częściej niż raz na 21 lat.

podwrocławskie wioski

Czwartek, 27 sierpnia 2015 · dodano: 26.09.2015 | Komentarze 0

Nie miałem za dużo czasu na rower, więc dałem radę wyjść tylko na te 1,5 h. Samotwór, Skałka, Małkowice, Pietrzykowice, Smolec - prawie nie wyjechałem z Wrocławia.

nad Zalew Mietkowski

Niedziela, 26 lipca 2015 · dodano: 28.08.2015 | Komentarze 0

Najpierw zapomniałem bidonu, wróciłem do domu i wchodząc do bramy wyłączyłem garmina. Przypomniałem sobie o nim dopiero po przejechaniu 16 km :p. Na samej zaporze nie byłem ze cztery lata. Zalew Mietkowski jedyne duże jezioro koło Wrocławia, jest bardzo malownicze i wcale nie śmierdzi jak niektórzy mówią, ale nie wydaje mi się, żeby było częstym celem wycieczek czy treningów. Raz objechałem zbiornik dookoła - część drogi wiodła po drodze z płyt betonowych i musiałem nadłożyć kawałek żeby w ogóle jechać utwardzoną drogą. Brakuje jakiegoś asfaltu dookoła i na zaporze, ani nie ma takiej ładnej szosy ponad wodą jak np. wzdłuż Jeziora Bystrzyckiego. To miejsce z dużym potencjałem i szkoda, że nie poświęca mu się więcej uwagi.

Powrót bocznymi szosami do Wrocławia. Został mi ostatni tydzień praktyk.

do Gniechowic

Niedziela, 19 lipca 2015 · dodano: 26.07.2015 | Komentarze 1

Szybka pętla przez Gniechowice. W drodze powrotnej zatrzymałem się na wiadukcie nad autostradą A4, żeby zrobić kilka zdjęć. Ten wiadukt to najlepsze miejsce na trasie tak jak nos to najlepsza część psa.

upał

Wtorek, 7 lipca 2015 · dodano: 26.07.2015 | Komentarze 1

Trochę mi się nie chciało iść na rower, bo wystałem się cały dzień w słońcu na praktykach, ale liczyłem na to, że za miastem będzie trochę chłodniej. Nie pomyliłem się, bo już po przekroczeniu autostrady było czuć ten jeden stopień mniej i inne powietrze. Nieprzyjemnie było też jechać wzdłuż ul. Kosmonautów, bo stojące w korku samochody działają jak mikro piecyki ;)

Zawitałem do pałacu w Wojnowicach i na singielki, wyjeżdżając z lasu poczułem zapach miodu gryczanego i zobaczyłem pole gryki.

Białków

Niedziela, 5 lipca 2015 · dodano: 26.07.2015 | Komentarze 0

Wybrałem się wcześnie rano do Białkowa, mniej więcej tak jak kiedyś prowadziła trasa mini Bikemaratonu - w 2011 gdy jeszcze startował z Osiedla Malowniczego. Z ciekawych rzeczy to w pierwszym lasku od kasku odbił mi się ptak, dobrze, że nic po sobie nie zostawił :P. Po przejechaniu Lasu Mrozowskiego wjechałem na polną drogę, która biegnie koło starego cmentarza. Od wiosny tak mocno zarosła, że aż pomyślałem, że pomyliłem trasę. Z Białkowa asfaltem do Łąkoszyc i powrót standardowo. Pod stadionem upalną sytuację uratował spryskiwacz do trawy.

Zdjęcia trochę przekłamują, bo tak naprawdę stadion stoi na asfaltowo-betonowej pustyni.

pod wieczór

Środa, 1 lipca 2015 · dodano: 05.07.2015 | Komentarze 0

Lato zaczęło się na dobre, więc pojechałem sobie wieczorem do lasu. Myślałem, że mam jeszcze nasmarowany napęd, ale chyba na ostatnich zawodach wszystko się wytarło. Z hałasującym napędem nie jeździ się zbyt przyjemnie, więc nie jeździłem długo. Ostatnio pisałem, że wszystkie wylotowe szosy są rozkopane. W Lesie Mrozowskim wcale nie lepiej - wzdłuż drogi kładziony jest jakiś przewód telekomunikacyjny. Na szczęście robią to przeciskami, więc nie ma okopów :D. W zeszłym roku kopali przewód energetyczny (po tych budowlańcach została rozwalona droga polna, a taka ładna była :(), zimą rura z gazem, a teraz to.

WT z Konradem

Poniedziałek, 29 czerwca 2015 · dodano: 05.07.2015 | Komentarze 0

Kondzios podłapał robotę i bardzo możliwe, że to jego ostatni dzień wakacji w ogóle. Z tej okazji pojeździliśmy trochę więcej. Więcej, no ale nie aż tak dużo jak by się chciało. O tyle więcej, że pojechaliśmy na Prababkę.

Gniechowice

Sobota, 27 czerwca 2015 · dodano: 05.07.2015 | Komentarze 0

Nie byłem już dwa miesiące w Gniechowicach, ale nic się przez ten czas nie zmieniło. Jedynie powrót do domu miałem inny, bo ul. Szczecińska jest w remoncie... wreszcie. W ogóle wszędzie kopią - wylot na Wzgórza Trzebnickie (ul. Kamińskiego) też jest jednokierunkowy, bo trzeba położyć kanalizację pod nowym asfaltem... ech.